FAQ (Vaak gestelde vragen)
- Ik heb zopas de kassiersters ingegeven met de menukeuze “Bestand – Kassiersters”. Hoe zorg ik ervoor dat deze mensen verkopen kunnen ingeven ?
- Een klant merkt op dat - bij het nazien van zijn kasticket - er 3 i.p.v. 2 eclairs werden aangerekend. Kan het ticket nog worden gecorrigeerd ?
- Kan een artikel worden opgezocht op basis van een deelomschrijving ? bvb. In het zoekscherm van de artikels wens ik alle artikels te bekijken waarvoor in de omschrijving het woord "APPEL" vervat zit ...?
- Kunnen kastickets worden opgezocht op basis van een artikelcode ?
bvb. Ik wens alle tickets te bekijken waarbij het artikel "witte pistolets" voorkomt ...
- Ik had graag een spaarkaart gegeven aan mijn klanten.
Is dit mogelijk ? Zo ja, wat moet hiervoor worden aangepast in Prokas ?
- Hoe kan ik een korting toewijzen aan een klant ?
- Een klant krijgt 10% korting op alle artikels, uitgezonderd op de patisserie krijgt de klant 5% korting. Kan dit ? Zo ja, hoe moet ik dit ingeven in Prokas ?
- Is het mogelijk speciale verkoopprijzen voor een klant in te geven ?
Vb. klant Peeters krijgt de crèmekoeken aan 0,40 EUR/stuk i.p.v. 0,60 EUR/stuk.
- Een klant vraagt om maandelijks een factuur op te sturen. Kan dit automatisch gebeuren ?
- Hoe een rechtstreekse verkoop op rekening plaatsen ?